lauantai 7. tammikuuta 2012

Köttbullar






Käytiin Ainon kanssa tänää vihdoin Ikeassa! Meil oli alus vähän bussien kaa ongelmia(mentiin värään suuntaan päättärille asti), mutta perille löydettiin ! Käytiin eka murisevien vatsojen takia syömässä ja söin ekaa kertaa neljään kuukauteen lihapullia. Jälkiruokana oli jotain "wannabe" daim kakkua, koska siihen väliin oli tungettu kermavaahtoa. Kuitenkin ruoka maistui, ja oon edelleen ihan täynnä.
Käytiin ikearundi ihan normaalisti ja löysin sieltä melkeen kaikki samat tuotteet kuin suomessakin; soden rumat  tyynyt (♥), ihme pyöreen lampun, josta sojottaa niitä valkosia paperikukkia joka suuntaan, värikkäät mukit.. Ainoot, joita en nähny ja pisti silmään oli se, et ikeabambut ja ne värikkäät vaasit niihin puuttu!
Mun mukaanki tarttu pari asiaa...


Mietiskeltiin Ainon kanssa samalla kun syötiin suomalaisen ja saksalaisen huumorin eroja. Oon täs lähiaikoina huomannu, et täällä ei oo läheskään yhtä paljon inside läppiä kuin Suomessa. Ainaki mulla on kavereiden kanssa 1000 huonoa inside läppää, ja ihan maanlaajuisia 2 kilon siika vitsejäkin on jonki verran. En mä täällä sellasia oo ollenkaan kuullu! Pari sanontaa, mut siihen se sit jääki.
Mä oon ite myös aika sarkastinen, mut jotenki tääl mun sarkasmia ei tajuta sitte ollenkaan. Joskus joudun jopa sanomaan "et hei toi oli sarkasmii" ja vastaukseks saan hiljasen "aaaa":n ja sen jälkeen kuulen kuinka söpö ja hassu mä oon, just. Noh ehkä nääki vielä tän vuoden aikana oppii !
   Kotimatka sujui ihan hyvin, paitsi et jouduin vaihtamaan 2 kertaa junasta eri bussin. Siinä bussien kanssa sählätessä tutustuinki yhteen Freiburgilaiseen tyttöön, joka oli menossa poikaystävänsä luo Donaueschingeniin (1½ tuntia Freiburgista). Oli tosi hauskaa tollain tosi yhtäkkisesti vaa jutella koko elämäntarinastaan jonkun ihan ventovieraan kanssa. En ees kysyny sen nimeä, mut jos mä joskus viel siihen törmään voisin jopa kysyäkkin.
Nyt on aika yrittää mennä vähän aikasemmin nukkumaan ja huomenna on luvassa läksyjä ja toi kirjakin pitäis lukea loppuun!

2 kommenttia:

  1. titta du om dä va lingon?? omg ja vill fa ti ikeaaaaa :((

    VastaaPoista
  2. oot varmaa ainoo, joka tekee noita läksyjä :D mut joo sarkasmia eikä insidea ole nii paljoo agree..

    VastaaPoista