keskiviikko 4. tammikuuta 2012

Ferien

Hmm, oon jotenki viimeaikoina ollu tosi laiska bloggaamaan. Nyt uudenvuodenlupauksena yritän muuttaa
tätä asiaa. Ainaki yritän.
Mutta siis ! Loma on menny tosi mukavasti. Jouluaatto oli tunnelmallinen ja rauhallinen. Aamupäivästä ei oikeestaan tehty mitään. Katottiin telkkaria ja koristeltiin Vallin kanssa yhdessä joulukuusi. Tää oli päätetty jo joskus lokakuussa et tänä vuonne me koristellaan, ja hienoja siitä tuli. Päivällä siivoiltiin kaikessa rauhassa, vähä laitettiin tavaroita pois ja pyyhittiin pöytiä. Suomessa kotona meil on aina kunnon joulusiivousurakka joten oli iha hauska välttyä siltä tänä vuonna ! Myöhemmin käytiin evankelisessa kirkossa, vaikka nää oikeestaa on katolisii. Äiti päätti vaa et koska mä oon evankelinen ja koska seki oikeestaan tykkää siitä enemmä niin tänä vuonna mennäänki evankeliseen kirkkoon. Noh oikeestaan mulla meni aika ohi kaikki mitä siellä kirkossa tapahtu, koska istuttiin ihan takana enkä kuullu/ymmärtäny mitä se pappi sano. Toinen muutos tänä vuonna oli, et me syötiin ensin ja vasta sitte avattiin lahjat. Kaikki oli jo niin nälkäsiä,et oli pakko syödä eka. Lukretia ei ollu tästä ollenkaan ilonen, koska lahjat oltiin aina avattu ensin, mut kyl seki siitä leppy ku sai ruokaa.
   Ruoka oli jotenki tosi saksalaista, tai ainaki outoa. Me syötiin eri lihanpaloja jotka valmistettiin kattilassa ja dipattiin eri kastikkeisiin. Se ei iha ollu mun juttu joten päädyin lopulta syömään patonkia ketsuppikastikkeen kanssa. Lopulta avattiin lahjat ja olin tosi tyytyväinen kaikkeen mitä sain ! Äiti oli ostanu mulle esim. Ainot, Juha Tapion levyn ja tältä perheeltä esim. sain kaks pulloa glögiä, kalenterin ja Lukretialta saksankielisen Raamatun.





Muita tapahtumia lomalla on ollut mun synttäreiden vietto! 26 päivä meille tuli noin 10 koulukaveria ja oli tosi onnistunu ilta. Juteltiin, kuunneltiin musaa, tanssittiin.. Just havin' a good time. Pari mun kaveria oli tilannu mulle nomination palan jossa oli jäätelön kuva. Hannah oli valinnu sen koska se tietää et rakastan jäätelöö ja koska viimeks ku oltiin menossa junalle,joka missattiin lähettiin jätskille.






































Muutenki tää loma on menny iha mukavasti. Kävin Ronjan kanssa leffassa kattomassa saksalaisen leffan ja uusvuos meni Hannah:n, Katharinan ja Nessin kanssa ! Käytiin niien kavereiden bileissä, kukkulalla kattomassa raketteja ja Rötenbach:in nurisomökissä jatkoilla. Nukkumaan pääsin vihdoin joskus viiden maissa. Sato koko päivä/yö joten en ottanu ollenkaan kuvia, mutta hauskaa oli.

Pari viime päivää olin Thean luona Herdwangenista, mut kirjotan siitä toisessa postauksessa ! Kaikille vielä hyvää uutta vuotta !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti