maanantai 3. lokakuuta 2011

Wochenende

Viikonloppuna ja tänää mulle tuliki tekemistä tarpeeksi hyvittääkseen koko viime viikon ! Lauantaina menin Neustadtiin, jossa Tobias piti mulle pienen kaupunkietourin, koska vaikka käyn koulua Neustadtissa en ollut nähnyt siellä oikeestaan muuta kuin Jätskikahvilan ja koulun. Käveltiin ympäri kaupunkia ja juteltiin ja käytiin toisessä jätskikahvilassa. Oli niin paljo helpompaa jutella vaan yhen henkilön kanssa, siinä tutustu tosi paljo paremmin ku koulussa, koska siellä on aina paljon ihmisiä ympärillä ja mun puhumisesta ei vielä  isossa ryhmässä tuu oikeen yhtään mitään. Kaikki puhuu ihan liian nopeesti ja pitäis väleihin pystyy laittaa jotai muutaki kommenttii ku "Genau". Murretta tosin oon oppinu jo jonki verran käyttämään, "ge" tulee melkeen joka lauseen loppuun ja hama =haben wir/ tosi kiva aina välillä tarvittaessa.


Kiertelyn jälkee lähin Michaelan ja sen host siskon Janan kanssa Neustadtin evankelisen kirkon nuortenryhmään. Oli jotenki tosi outoo mennä sinne ku tietää, et millasta se täällä on ja oli kuitenki varsinki alussa aika ulkopuolella. Ilta kuitenki meni eteenpäin ja mulla oli tosi hauskaa ! Se meininki siellä oli vähä enemmän vapaaehtoistoimintaa ku täällä. Ei oikeestaa ohjaajia ja kaikki jutut oli ite järjestettyjä. Syötiin, tehtiin sellane elämänrata tehtävä, tanssittiin ja opin tanssimaan chachacha:ta ja sellasta siistiä parijalkatanssia !


Sunnuntaina kärsin alkupäivästä vähän tylsyydestä kunnes mun host-iskä keksi et mennään kattomaan näiden jotai traditional maalaisryhmien paraatia. Kateltiin niie kaikki kyltit ja jutut ja lopulta mentiin syömään.

Noiden lavojen koristeinä oli paljo hedelmiä ja kylteissä oli aina joku sanoma.

on nii siistä et tätä voi vaa ostaa täällä eikä ite tarvii edes sekotella !
Tän päiväsestä Sveitsin reissusta kirjottelen huomenna, koska kello oliki jo noin paljo!

 Ja äiti mä lähetän sen listan et mitä pitää postittaa huomenna ja yritän huomenna päästä skypeen. Mun saldo on loppu joten en voi lähettää viestiikää + meen huomenna tai keskiviikkona lääkäriin, et älä huoli kyl tää yskä vähitellen sit menee pois ! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti