tiistai 28. helmikuuta 2012

Kevät

Tajusin tässä tänään, etten oo paljoo kirjotellu millasta tää mun arki täällä on!
- Täällä on tosi paljon pieniä kyliä, joista  mun alueelta kaikki menee Neustadtiin kouluun. On ihan normaalia, et koulumatka saattaa kestää melkeen tunnin, koska monissa kylissä ei oo ollenkaan kouluja, joten pitää mennä kauemmas kouluun.
- Edellisen syyn takia täällä monet menee koulun jälkeen vaan kotiin, eikä jäädä kauheesti mihinkään hengailemaan tai kahvittelemaan. Jos ihmiset arkisin tekee jotain se on yleensä enemmän vaan harrastuksia tai näkee ihmisiä omasta kylästään. Tän takia olin alus tosi paljon aina arkisin kotona, kosk en tuntenu niin paljon ihmisiä Löffingenistä. Monesti nää tekee läksyt heti koulun jälkeen ja tuntuu viettämän ihmeen paljo aikaa niiden parissa joka päivä.
-Oon ehkä jo tainnu mainita, et täällä puhallinsoitin on se juttu. Mun host-perheestä neljä ihmistä soittaa eri puhallinsoittimia ja niite orkesteri harjotuksia on joka välissä ja kaikissa  juhlissa soittaa aina oman kaupungin puhallinsoitinorkesteri. Oon varmaan tän vuoden jälkeen kuunnellu sitä tarpeeks mun koko loppuelämälle.
- Saksalaiset tekee kaikista asioista tosi vaikeita ja on joissaki asioissa tosi tiukkoja. Koulusa kännyköitä ei saa näkyä ja musiikkisoittimetki on kielletty ja jos opettaja näkee sut tekstaamassa sun kännykkä takavarikoidaan koko päiväks.
- Näillä on outo huumorintaju ! Nää ei ymmärrä käsitettä "sarkasmi" ja oon sen takia joutunu pariin kertaan tosi hankaliin tilanteisiin. Kun vihdoin yritän selittää et hei se oli vitsi nää ei vielkä tajuu ja sanoo loppuun vaan et "Karo sä oot ain tollane hassu ". Ihan superii.

Siinä nyt oli joitaki esimerkkejä. Kauhee ku ne kaikki kuulostaa tosi negatiiviselta, mut nojaa oon aikalailla tottunu kaikkiin niistä. Tällä hetkellä oon vaa tosi innoissani kaikesta mitä nyt on tulossa !
- Ens viikonloppuna meen taas Stuttgarttiin Rise Againstin keikalle Antin kanssa ja sitte mennään Markukselle yöks. Lauantaina on sitte luvassa Lukretian synttärijuhlat ja tänne tulee  kai iha hauskaa porukkaa.
-Sitä seuraavana viikonloppuna meen luultavasti Ainolle Rheinfeldeniin ja toivon ,et käydään Baselissakin samalla, joka on Sveitsin puolella!
- Ens kuun puolessavälissä äiti tulee tänne ja mennään pariks päiväks Bodenseelle rentoutumaan ja kylpemään ! Oon nyt jo niin innoissani siitä, et nään äitiiki vihdoin. Iskähän kävi täällä loppusyksystä, mut äitii en oo nähny kohta puoleen vuoteen.
-Maalis-Huhtikuun vaihteessa alkaa yli kaks viikkonen pääsiäisloma, jolloin olis suunnitelmissa tehdä reissu jonnekkin. Kohde on vielä auki mut jossei muuta niin Saksan sisällä ainaki joku hauska matka.
-Huhtikuussa on myös mun yh ryhmän Berliinin matka ! Päästään eri parlamentti ja eduskunnan istuntoihin ja näkemään vähä Berliiniä ja mukaan tulee tosi paljo mun kavereita. Ja heti ku tullaan takas meillä on vakiotanssin "testi" jonne tulee ihmisä kattomaan ja arvioimaan yksitellen meidän tanssimista ja lopulta siitä saa jonkun todistuksen.
Ainaki riittää tekemistä täs jokski aikaa ! 


ps. nauttikaa siitä kylmyydestä ja lumesta siellä! Täällä on päivisin mittarissa +15 astetta auringossa ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti