maanantai 21. marraskuuta 2011

Almost december


Fiilikset vaihteli viime viikolla aika paljo. Nyt parin kuukauden jälkeen luulen et ns "pahin" on ohi, tai siis  koti-ikävän ja muun suhteen. Ennen ku mä lähin tänne  aattelin et kyl tietysti tulee olemaan vaikeita ja helppoja aikoja,et niinhä se on iha suomessaki kotona, mut ei sitä etukäteen voi tajuta millasta se sitloppujenlopuks on.
Voisin listata tähä joitaki eroja mitä oon nyt huomannu:
  • Suurin osa ovista avautuu sisäänpäin.
  • Todellakaan kaikille ei oo mikroo täällä. Esim. mun perheessä kaikki ruuat lämmitetään joko hellalla tai uunissa.
  • Jätelajittelu on seuraava: biojätteet, kaikki jotka kuuluu johonki pakkauksiin ja loput normi roskiksee
  • Täällä syödään leipää koko ajan! Joka päivä ei oo lämmintä ruokaa kotona, joten aika usein syön koulun Mensassa lounasta.
  • Koulussa ei käytetä kirjoja paljoa,vaan saadaan aina tuhat monistetta joka aineessa, ja sen takia oppilailla on isot kansiot mukana.
  • Melkeen kaikki käyttää koulussa reppuja.
Sain viime viikolla vihdoin äidiltä lähetetyn paketin postissa! En tajua miten voi olla niin ilonen omista vanhoista vaatteistaan, mut mulla tuli tosi kotoisa olo ! Joten kiitos viel äiti ♥
Viikonloppuki suju tosi hyvin. Olin Perjantaina Michaelan synfoniaorkesterin konsertissa Hinterzartenissa. Oli tosi mukavaa, mut kirkoissa on täällä vaa aina iha jääkylmä ja täristiin sit kirkonpenkissä kaks tuntia. Sen jälkeen menin Michaelalle yöks! Lauantaina olin Franzin kanssa Freiburgissa shoppailemassa ja muuten vaa kiertelemässä. Löysin itseasias vihdoin halvan ruutupaidan, josta oon ihan ylionnellinen (5€) ! Käytiin yhessä puistossa ja kahvittelemassa ! Illalla mentiin vielä koululla pidettävään konserttiin, jossa esiinty 10. luokkalaisten bändi ja Tobiaski laulo siellä yhen klassisen biisin !

Huomenna mulla on enkunkoe, joten nyt eka jumppaamaan ja sit lukemaan !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti