torstai 1. joulukuuta 2011

Joulukuun alku

Nyt on viimein ja vihdoin joulukuu alkanu ja aattelin, et voisin vähä kirjotella miten viime viikonloppu ja tää viikko on menny ! Mulla on tänään vähän enemmän aikaa kirjotella koska oon taas kipeenä. Kurkku kipeenä, vähä kuumetta ja pääkipua, mut eiköhä tää viikonloppuun mennessä mee pois !

Altshausenin reissu meni tosi hyvin ! Syötiin, pidettiin hauskaa ja puhuttiin, puhuttiin ja puhuttiin! En olis voinu toivoo onnistuneempaa vaihtariporukkaa ku tää meiän. Niien seurassa mikään ei enää hävetä ja voi vaa olla oma tyhmä ittensä hahah. Lauantaina käytiin Ravensburgissa, jossa olin jo 3-4 vuotta sitte käyny perheen kanssa. En kyl kauheesti siitä kaupungista muistanu muuta ku New Yorkerin, josta olin sillon ostanu mekon. Aika surkeeta,et mun muisti on näinki huono. Käytiin syömässä dönerit ja kiivettiin 1000 porrasta näköalapaikalle. Siel ei oikeen saanu hyviä kuvia, koska oli jo niin sumusta.

Lauantai iltana joel sai avata paketit ja sen host äiti oli tehny sille Suomi lipun näkösen kakun ! Lisäks ne anto sille kirjan Bodenseestä ja kalenterin, jossa oli kuvia eri maista ja joka kuvassa luki jossain kohassa "Joel Kallio".










Sunnuntaina olin ensimmäinen, jonka piti lähteä ja lähinki jo kaheksan maissa aamulla, koska mun piti mennä perheen kanssa Donaueschingenin joulumaailmaan. Se joulumaailma oli vähä niiku joulumarkkinat , mut ne oli sisällä ja se oli isompi. Siel oli yks käytävä, jossa oli paketteja jokapuolella ja tosi paljo koristeita. Tuli niin joulunen fiilis. Ostin sieltä itelleni kahet Alpakan villa sukat, joihin oon ihan rakastunu!

Nyt tällä viikolla en oo sitte kauheesti puuhaillu mitään.Tiistaina kävin Michaelan kanssa kattomassa Breaking Dawnin ja se ei nyt iha ollu mun mieleen. Liian paljo verta ja Bella näytti kuolleelta melkeen koko leffan läpi.Onneks sentään naurettiin Michaelan kanssa koko leffa läpi joten se vähä autto. Muut katsojat istu ihan hiljaa ja niitä todennäkösesti ärsytti ihan mielettömästi meiän nauru.

Koulussa tajuun jo melkeen kaiken ja tunnitki menee ihan mukavasti, paitsi historiassa. Sillä opettajalla on nähtävästi jotain mua vastaan. Esimerkiks maanantaina luettiin tekstiä neoliittisesta- ja teollisesta vallankumouksesta. Se teksti oli aika pitkä, ja hieman vaikeahko mulle joten en ehtiny lukemaan ku tosi lyhyen pätkän siitä. Noh tän jälkeen ope päätti kysyä multa suoraan et "Karoliina mikä oli neoliittinen vallankumous" , kylhä mä siitä jonki verran tiiän mut en ainakaa saksaks osaa vastata. Sanoin sit vaa etten tajunnut tekstiä sen vaikeiden sanojen takia. Seuraavaks ope kysy sit et eksä oikeesti tajuu tätä tekstiä, vai eiks sua vaa kiinnosta koska on eka tunti tänää. Sanoin vaa etten oikeesti tajuu niitä sanoja iha ekasta lauseesta lähtien. Sit se vaa suutahti ja sano et jos et tajuu nii kysy sit joltai sun kaverilta. Eihä sekää käy et Felix, joka istuu mun vieressä selittää koko tunnin et mitä me nyt tehään, kyllähän sen pitää itsekkin keskittyä.

On jo tarpeeks rasittavaa, etten tajuu niitä tekstejä mitä me luetaan, ei tarvii viel sit erikseen tehä siitä tollasta numeroa. Ja oon ainoo, jolta se kysyy suoraan kysymyksiä, normaalisti se kysyy vaa yleisesti et mikä on neoliittinen vallankumous. Ens kerral vastaan sille et voin kyl selittää suomeks. Ärsyttää tollaset.

Nojoo nyt on tullu tarpeeks valitettua, oikeestaan täällä menee siis hyvin. Käytiin äsken mummolla syömässä pizzaa koko perheen voimin ja oli iha hauskat keskustelut.

1 kommentti:

  1. näytän vähä mummolta mut ei se mitää :DDD toi antin kuva on iha paras!

    VastaaPoista