sunnuntai 25. syyskuuta 2011

Ensimmäinen viikko

Nyt on yks viikko takana tässä perheessä ja oon ollu tosi tyytyväinen. Tuntuu, et alan vihdoin sopeutumaan tähän perheeseen, enkä vaan ole vieras vaan jo melkein perheenjäsen. Mut tosiaan en oo pariin päivään kirjotellu joten nyt siis tulee vähän infoo loppuviikosta:

Torstaina päätin tosiaan mennä juttelemaan mun lukujärjestyksestä ja sitä värkättiinki melkein koko koulupäivä. Päätettiin heti, et siirtyisin k1 luokalle eli 11:toista luokalle,jolloin olisin samanikäisten kanssa. K1 oppilaiden kanssa mulla on kemiaa, etiikkaa, yh;ta, historiaa, saksaa, matikkaa, englantia, musaa, kuvista ja liikkaa. Muiden luokkien kanssa mulla on Espanjaa, Saksaa ja myös liikkaa. Kuulostaa tosi paljolta, mut tunnit ovat täällä vaan 45 minuuttia, joten aineita on huomattavasti paljon enemmän.
Koulupäivän jälkeen mentiin host-maman ja Lukin kanssa ostoksille. Ostin housut, pari paitaa, neuleliivin ja jotain perussukkahousuja ja muuta. Musta tuntuu, et rahaa kuluu täällä tosi paljon, vaikka en oikeastaan oo ostellut mitään. Ruokaan menee tietysti välillä rahaa ku liikkuu muualla, koska pelkät eväsleivät ei millään riitä. Illalla kävin host-maman kanssa kävelyllä ja juteltiin kodista ja koti-ikävästä. Sen kanssa on onneks tosi helppoa jutella, vaikkei kieli ihan vielä suju !

Perjantai ja Lauantai meni tosi nopeesti ohi. Perjantaina alko mun uusi lukujärjestys ja piti taas ryhdistäytyä ja alottaa alusta tunneilla, mut onneks k1 oppilaat osottautu tosi mukaviks ja musta tuntuu, et niistä saa nopeesti kavereita! Yhteiskuntaopin tunnilla ensimmäisen asia, jota mun ryhmäläiset kysy oli, et kai mäki tuun keväällä niiden mukaan Berliiniin. Sovittiin sitten heti opettajan kanssa, et tuun mukaan. Eli Berliinin keväällä! Kaikilla tunneilla olin aika pihalla paitsi etiikan tunti oli ihan mahtava ! Käsiteltiin Platonin jotai tekstii ja piirrettiin periaatteessa koko tunti.

Koulun jälkeen jouduttiin Micaelan kanssa ensin odottamaan, et Luki tulee takasisin koululle koska se oli unohtanu antaa mulle lokeron avaimen, jossa mun kaikki tavarat yökykäilyä varten oli. Noin tunnin jälkeen saatin avain ja päästiin lähtemään Titiseehen. Titisee oli tosi turistinen kaupunki, jossa on paljon turistikauppoja ja kalliita kahviloita, mutta järvi oli todella kaunis. Huomasin kuinka ikävä mulla on ollut vettä, kun meri ei ole missään lähellä. Micaelalla katottiin illala Eat, Pray, love ja mentiin aika aikasin nukkumaan.

Lauantaina käytiin Lukin kanssa checkaamassa Paavi. Freiburgissa oli ihan tuhottoman paljon ihmisiä ja yli 5000 poliisia valvomassa tilannetta ja paavia. Mä en ite oo katolinen, joten mun mielestä toi kaikki oli oikeesti aika liioteltua. Kaikki sählinki yhden miehen takia, mutta ainaki on nyt Paaviki nähty. Jälkeenpäin käytiin viel ostoksilla ja mukaan tarttui balleriinat, huppari ja oma täytekynä. Ne on ehk siisteimpiä juttuja täällä! En tajuu miksei suomessa käytetä niitä.

Tänään oli aika lagauspäivä. Aamupäivän nukuin ja kirjottelin päiväkirjaan kunnes lähettin perunajuhliin. Peruna on saksaksi "Kartoffel", mutta murteella se on täällä " Erdapfel" eli maaomena. Perunajuhlissa niinku nimestä saattaa arvata syötiin oikeestaan pelkkää perunaa, ja juotiin tottakai olutta. Host-vanhemmat tarjos mulle ja mun host-veljelle cokisoluet. Maistu tosi oudolta, mut oikeestaan hyvältä ! Pitää ostaa joskus toistekki,et saa kunnon mielipiteen.
 Huomenna alkaaki jo toinen kouluviikko ja mulla alkaa mm. Espanja huomenna.

Tschüss!

1 kommentti:

  1. mikä täytekynä1!!! en oo nähny :D kiva ku sul vaikuttaa olevan tosi kivaa porukkaa koulus ja muutenki.. :)

    VastaaPoista